ورزش

رونمایی از یک تخلف بزرگ در فوتبال استان تهران

رونمایی از یک تخلف بزرگ در فوتبال استان تهران

در حالی که پرونده فساد در فوتبال در چند استان کشور باز شده و افکار عمومی فوتبال ایران نسبت به این قضیه حساس شده است سندی به فوتبالی رسیده که نشان می‌دهد آمبولانس‌های پزشکی برای برگزاری بازی‌ها در رقابت‌های استانی و شهرستانی تهران محل یک تخلف و فساد شده که نام ایفمارک هم به میان آمده است.

 البته ایفمارک در این میان بی خبر است و دخالتی در این تخلف ندارد چرا که اساسا مرکز پزشکی فیفا در ایران آمبولانسی در اختیار ندارد. داستان از این قرار است که ظاهرا یکی از مدیران هیات فوتبال استان تهران با پوشش فردی به نام ج.الف کار عجیب و غریبی را انجام می‌دهد که تا این لحظه از دید نهادهای نظارتی فوتبالی و فراتر از آن هم پنهان مانده است. امیدواریم پس از انتشار این گزارش افشاگرانه، رکن قضایی فدراسیون فوتبال و رکن قضایی هیات فوتبال استان تهران و نهادهای نظارتی به این ماجرا ورود کنند.

بنا بر سند رسیده به دست فوتبالی فردی به نام ج الف با هماهنگی یکی از مدیران هیات فوتبال استان تهران اقدام به خرید خدمت آمبولانس‌ها برای برگزاری بازی‌های فوتبال دسته‌جات مختلف استان تهران در رده‌های مختلف سنی کرده و با جعل عنوان آمبولانس ایفمارک اقدام به دریافت مبالغ چند برابری از تیم‌های مختلف در لیگ‌های مختلف کرده است. یک منبع آگاه از واحد نظارت و ارزیابی مرکز اورژانس تهران که نخواست نامش فاش شود در این باره به فوتبالی گفت: “من هم ماجرای جعل نام ایفمارک در اسناد و فاکتورهای خرید خدمات آمبولانس ها را شنیده ام و البته باخبرم که اعداد و ارقامی که در هر فاکتور ارائه شده چند برابر قیمت واقعی یک تعرفه بوده است و حتی طبق تعرفه فصل گذشته این عدد (۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) تقریبا ۴ برابر تعرفه‌ای است که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای مسابقات‌شان در لیگ برتر استفاده می‌کردند. 

طبق تحقیقی که فوتبالی انجام داده قیمت هر آمبولانس در بازی‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر در بهترین حالت با تجهیزات کامل شامل پزشک و پزشکیار و حمل کننده برانکارد برای هر بازی یک میلیون تومان است. در حالی که در سندی که در اختیار فوتبالی قرار دارد مجموع فاکتور به غیر از اجاره زمین که تحت عنوان «رزرو سانس ۱۲۰ دقیقه و رختکن» نوشته شده است با عنوان «آمبولانس ایفمارک همراه با تجهیزات کامل، پزشک، پزشکیار و حمل کننده برانکارد» مبلغ ۳ میلیون ۷۰۰ هزار تومان شده است که در نوع خود عجیب است و اگر دقیق نگاه کنیم ۳.۷ برابر قیمت تیم های لیگ برتری است.

در ادامه تحقیقاتی که فوتبالی انجام داده و طبق گفته های منبع آگاه فوتبالی در واحد نظارت و ارزیابی مرکز اورژانس تهران،مشخص شده که قیمت واقعی یک سرویس آمبولانس برای مسابقات تهران در دسته‌جات مختلف سنی حتی امید و بزرگسالان در حداقل سرویس ارائه شده، بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است و قیمت رایج در فصل گذشته ۹۰۰ هزار تومان آن هم برای  آمبولانس تیپ B است که آن هم به ندرت برای مسابقات استفاده می شود. برای تیم‌های لیگ برتری مثل تیم‌های پرسپولیس، استقلال، هوادار و تیم‌های لیگ یکی سایپا، پیکان، آریو اسلامشهر و … نهایتا این عدد بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است. اما در این سندی که به دست فوتبالی رسیده و شما می بینید چند برابر این رقم در فاکتور دیده می‌شود. 

رونمایی از یک تخلف بزرگ در فوتبال استان تهران

جدا از تخلفی که در این زمینه صورت گرفته و فسادی که به وجود آمده است مورد عجیب، جعل عنوان آمبولانس ایفمارک است. به نوعی که نام ایفمارک به آمبولانس‌ها وجهه و اعتبار می‌بخشد و خریدار خدمات را مجاب می‌کند تا در دام این متخلفان بیفتد در  حالی که ایفمارک اصلا آمبولانس ندارد و تنها وظیفه نظارتی و توصیه ای برای تجهیز آمبولانس ها دارد. شاید فکر کنید رقم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای هر آمبولانس رقم زیادی برای تیم‌ها نباشد اما در سال هزاران هزار بازی در استان تهران برگزار می‌شود و این رقم اگر در تعداد مسابقات ضرب شود به یک عدد نجومی باورنکردنی و یک فساد گسترده می‌رسیم. فسادی که ممکن است عددش از عدد پرونده فساد در باشگاه های استان کرمان هم بیشتر باشد!

مهدی محمد نبی نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در گفت و گویی اعلام کرده بود در ایران بین ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار مسابقه برگزار می شود که تعداد زیادی از آنها در محدوده استان تهران است. با این حساب اگر حتی ۲۰۰ هزار بازی هم در سال در هیات تهران برگزار شود رقمی در حدود ۷۴۰ میلیارد تومان می شود که رقم باورنکردنی و اعجاب انگیزی است و همان طور که گفتیم از عدد  فساد در باشگاه های کرمانی به صورت مجزا بیشتر است.

امیدواریم ایفمارک هم چقدر پیگیر این ماجرا باشد. چرا که از نام مرکز پزشکی ورزشی در این ماجرا سوءاستفاده شده است اما از میرشاد ماجدی رییس کنونی هیات فوتبال استان تهران می‌پرسیم آیا از این فساد عجیب و غریب که در لایه‌های پنهان پزشکی فوتبال استان تهران نفوذ کرده و طیق تحقیقات ما رد پای یکی از مدیران این هیات هم در آن دیده می‌شود باخبر است؟ اگر باخبر است و تا این لحظه برخورد نکرده جای تاسف دارد و اگر بی خبر است باز هم باید متاسف بود که تا لحظه انتشار این خبر، از این تخلف بی خبر مانده است. این در حالی است که بحث استفاده آمبولانس غیر استاندارد در فوتبال رده های سنی مدت هاست گریبانگیر هیات فوتبال تهران است. 

فوتبالی مستندات و اظهارات دیگری را هم در اختیار دارد که فعلا صلاح نمی‌داند آنها را منتشر کند. اما امیدوار است که هیات فوتبال استان تهران به جد با این تخلف و فساد سازمان یافته برخورد کند. همه گونه تخلف و فساد در این فوتبال دیده بودیم الا فساد و تخلف با استفاده از آمبولانس آن هم به نام ایفمارک با جعل و تقلب!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا